Alla inlägg den 25 november 2010

Av Trollet - 25 november 2010 09:15

Ojoj vad det har blåst och snöat i natt.

Jag bjöds in att övernatta på tomtens berg, och det kändes bra, för det var inte lockande att sova utomhus precis.

Jag fick träffa några fler trevliga troll som bjöd in mig att sova hos dem.

Sent på kvällen var det fest på tomtens berg och även jag blev inbjuden. Då träffade jag många andra också som bodde i trakterna. Det blev mycket trevligt.


Jag hade sovit mycket gott och vaknade rätt sent. Jag bjöds på en härlig frukost och sedan begav jag mig iväg vidare, rakt ut i blåsvädret.

På bergets topp var det blåsigare än här ner i skogens skydd. Så det var tur att jag var i skogen. Dessutom hade det kommit massor av snö.

Vartefter jag gick där i gammelskogen så hörde jag hur det knakade i träden runtomkring mig.

Jag följde en väl upptrampad stig som tomtenissen hade visat mig. Skidorna dem hade jag naturligtvis med mig också, men hängandes på ryggen. Jag hade också fått snöskor av trollen som de gjort. Med dem blev det lite lättare att gå ovanpå snön.


Så småningom var jag tvungen att lämna den upptrampade stigen, och då åkte skidorna på. Nu var det utförsåkning som gällde, och fort gick det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards