Alla inlägg den 19 november 2010

Av Trollet - 19 november 2010 19:45

Idag kom jag till en speciell plats, som inte alla känner till. Här härskar Isälvorna och dem bör man hålla sig väl med. Snökristallerna i deras rike de ser ut som ut som diamanter. Här är det ofta väldigt vackert att gå, om man gillar iskristaller, vilket ju jag gör. De är väldigt vackra.

Isälvorna är också vackra ska ni veta. De är inte lika luriga som flodälvorna, men för att få passera här måste man be om lov och lämna en vacker gåva. Som tack får man passera och få matsäck med sig på vägen, om man vill.

Min gåva till dem är ett vackert rött nypon som jag valt ut med omsorg, under vägen hit.


  



Jag fick ett knippe rönnbär med mig som matsäck på vägen, och de smakade utsökt när jag började bli hungrig.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards