Alla inlägg den 12 november 2010

Av Trollet - 12 november 2010 15:45

Idag vaknade jag av att jag frös framemot 05 tiden på morgonen.

Men när jag bäddat om mig lite till, så somnade jag om.

Efter några timmar så steg jag upp och tittade ut. Då var det frost överallt, och det låg som dimma över marken. Det var lite magisk känsla över det hela.

Resten av dagen gjorde jag väl inte så värst mycket, mer än följde med far när han skulle kolla ett av förråden, som haft oönskad påhälsning av några hungriga skogsmöss. När vi kom fram såg vi att de inte hunnit göra så stor skada, men att det tagit med sig lite av vårt vinterförråd. Men vi hade ju så vi klarade oss ändå tyckte far, så det var inget att bråka om. 

Far lagade det lilla hål som skogsmössen gjort, sedan stuvade han om lite i vinterförrådet och snart var det snyggt och prydligt igen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards