Alla inlägg den 11 november 2010

Av Trollet - 11 november 2010 10:30

Idag hade jag tänkt ta en tur på mina skidor, men dessvärre var det tösnö, så det gick inget vidare att åka när snön bara fastnade under skidorna hela tiden. Jag märkte också att det nog är dags för ett par större skidor till mig, för jag verkar ha vuxit väldigt det senaste året.

Istället lurade jag då ut mina syskon, ja i alla fall några av dem, så vi kunde ha lite snöbollskrig.

Vi var så upptagna så vi glömde bort att vara uppmärksamma och det höll på att gå illa.

Vårt stojande och härjande hade lockat fram en halvsömnig grävling ur sitt gryt. När vi upptäckte den fick vi väldigt bråttom in i vår grotta, och som tur var klarade sig både jag och alla syskonen undan grävlingen. Troligen berodde det på att grävlingen var nyvaken och inte väldigt alert. För hade den varit ordentligt vaken, då hade vi inte haft så stor chans att klara oss allihopa.

Alla blev lite uppskrämda av händelsen, och vi gick inte ut mer idag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards