Alla inlägg den 4 november 2010

Av Trollet - 4 november 2010 15:45

Solen skiner idag och det är underbart väder.

Jag och Lillsyrran skulle hjälpa mor med ett ärende, så vi tog en liten promenad till lite nya områden. Den promenaden blev rätt läskig. 

Först fick vi nästan kasta oss handlöst ner i ett dike för det kom en moped åkandes i full fart förbi oss.

Den som körde såg mig nog inte men hade vi inte kastat oss ner i ett dike, då hade vi dels fått en hel massa vattenpölsvatten över oss, vilket inte kändes så lockande, och dessutom riskerat att bli upptäckta.

Som tur var så råkade diket inte vara varken djupt eller vattenfyllt, endast lite vatten på bottnen av det. Så särskilt blöta blev vi inte.

När vi så efter en stund kravlar oss upp ur diket, så hade vi bara gått en liten bit till innan det bara blev till att gömma sig igen. En bit bort så kommer det nämligen en människa med två stora hundar.

Vi såg oss snabbt omkring, vart skulle vi gömma oss den här gången ?

Jag hittade ett litet hål en bit bort som vi satte kurs mot och sedan försiktigt kröp ner i. Dessvärre var det väldigt djupt hål, så jag fick stanna på en liten kant och där var tvungen att hålla mig jättestilla så jag inte trampade fel och ramlade ner till bottnen av hålet.



     


Samtidigt hörde jag hur hundarna kom springande i en väldig fart, jag förstod då att människan släppt dem lösa. Syrran som var en bit bort och hade gömt sig under en grästuva, för hon hade inte hunnit med mig ner i hålet jag hittat. Dessutom hade det nog inte funnits plats för oss båda, utan att vi ramlat ner.

Strax därpå så såg jag två nosar komma ner i hålet, och mitt hjärta slog jättehårt. Jag var jätterädd.

Jag blev räddad av att människan kallade in sina hundar.

En lång stund efteråt stannade jag kvar i hålet.

När det verkade tyst och lugnt igen, då vågade jag mig upp. Då hade syrran redan hunnit fram till hålet jag gömt mig i, och gav mig lite hjälp upp.

Lättade över att vi hade klarat oss, skyndade vi vidare, men jag tror nog vi båda var lite uppskärrade, så vi bestämde oss för att bege oss av hemåt. Vi fick förklara för mor när vi kom hem.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards